Monday, October 19, 2009

Kelicikan SIS, memanipulasikan situasi.

SIS- Memang ancaman yang sangat berbahaya dan makin mencabar perundangan Islam di Malaysia. Sementelah entri saya yang lalu mendapat respon yang baik dari kalian, saya rasa isu SIS ini tidak wajar lagi didiamkan.

Secara luarannya, Sister In Islam ini memanfaatkan sepenuh-penuhnya ruang yang pincang dalam Mahkamah Syariah. Setelah berjaya mendapatkan hampir seluruh kepercayaan kaum hawa di Malaysia, mereka mula melangkah setapak lagi kehadapan iaitu, menyerang Mahkamah Syariah yang sememangnya bertunjangkan hukum-hukum Islam. Dengan matlamat kesamarataan antara lelaki dan perempuan, agenda-agenda jahat yang dirangka, mulai dilaksanakan.

Bagaimana mereka mampu berdiri kukuh? Lihat sahaja pengaruh besar yang dibawa oleh Zainah Anwar dan konco-konconya. Bersuara lantang di media-media dengan kepakarannya menggunakan hujah yang sukar dipatahkan, apatah lagi bersadurkan ayat-ayat Allah dan hadis. Malah, mereka turut meletakkan bahawa hukum-hukum agama yang dilaksanakan oleh Mahkamah Syariah itu sebagai satu penyeksaan dan tidak masuk akal pada masa kini.

Lihat sahaja isu Kartika. Mereka berjuang habis-habisan untuk menghapuskan hukuman sebatan sebanyak 6 kali. Buka mata kalian! BUka! Jika seorang muslim meminum arak, apakah hukumannya itu 6 kali? Bukankah sepatutnya 40 kali?

Dengan berat hati, kita perlua akui, kewibawaan Mahkamah Syariah itu sendiri telah tercalar. Biarpun kebobrokan ini jelas nyata, kita sebagai umat Islam jangan menindih institusi ini dengan pertikaian yang tiada penghujung. Ya kita kritik dan betulkan, bukan MUSNAH kan! Saya tegaskan itu. Jika kita musnahkan Mahkamah Syariah, maka mana lagi pegangan kita tentang agama Allah? Sebaiknya, perlahan-lahan kita adakan perbincangan, musyawarah bagaimana mahu memperkasakan kembali Mahkamah Syariah. Jangan menuding jari pada siapa kesalahan ini patut diletakkan. Kita punyai ramai alim ulama' yang sangat mampu memberikan nafas baru kepada sistem perundangan Islam. Tetapi, di mana mereka?

SIS pula mahu mencapai target mereka iaitu menghapuskan Mahkamah Syariah dan mahu mewujudkan Mahkamah Sivil sahaja di Malaysia. Masya Allah, bencana apakah ini? Apa yang akan jadi pada urusan perkahwinan, hadhanah, dan sebagainya? Mahu diadili oleh puak liberal dan mengenepikan undang-undang Allah? Seteruk inikah pemikiran mereka? Dan apakah kita tidak sedar akan haluan yang cuba dilorongkan pada cara hidup kita?

Tugas-tugas menyebarkan idealisme mereka makin hebat. Saya pernah dipaksa mengikuti satu program di bawah kelolaan WCC. (Women Center for Change). WCC merupakan antara jarum halus yang membawa pemikiran liberal ini untuk diserapkan dalam minda hijau pelajar. Saya 'diajar' mengenal sex dan gender lalu cuba untuk menyamakannya. Malah, 'tenaga pengajar' yang hadir itu turut menggalakkan kami tidak segan dan malu untuk berbicara soal ini secara terbuka malah untuk berani menentang apa sahaja ketidak adilan yang bukannya dengan cara berlandaskan hukum agama, tetapi--dengan mencari mereka. Sedar tidak sedar, kebergantungan kita pada Allah SWT dan hukum-hukumNYA dpersoalkan dan diperlekehkan. Kononnya tidak seiring dengan kemajuan dunia.

Kekecawaan saya berkembang dan berkembang dalam hati. Melimpahkan kekesalan dan kesyahduan apabila melihat sahabat-sahabat sekeliling yang tidak mengerti tentang isu sebegini. Ada yang menganggap isu sebegini berat, dan mereka tidak layak dan tidak mampu untuk memikirkannya dan berbicara tentangnya. Sahabat-sahabatku sekalian, percayalah! Musuh Islam amat gentar dengan penyatuan fikrah Islam kerana hanya dengan ilmu dan pemahaman yang kukuh tentang Islam lah, kiat mampu melumpuhkan gerak kerja. Bukan dengan daya, tetapi dengan ilmu yang berguna dan dimanfaatkan.

Janganlah terus leka mencari permata yang tidak tahu lagi apakah bertahan atau tidak kerlip sinarnya. Hidup kita ini, singkat sahaja. Jangan sempitkan jalan ke syurga. Jangan sampai Allah hijabkan cintaNYA pada kita. Jangan terlalu mudah menyangka diri kita sempurna segala. Jangan mudah percaya pada 'cinta' manusia yang memabukkan.

Ingat! SIS dan NGO telah 80% berjaya. Mereka ingin hapuskan artike 121 yang dibina oleh Anwar Ibrahim dan Profesor Ibrahim Ahmad pada 1988 dahulu (SPAQ)

Jadi, kamu semua masih mahu bermain??

3 comments:

zuraima said...

kamu mesti terus begini kerana kelicikan kamu sudah nampak dalam menjatuhkan wadah beridealisme tanpa panduan khusus begini. semoga berjaya dik. ceh cehhhhhhhhh ayat aku skemalah! hahaha

Mawar said...

Manis,
mengapa sembunyikan wajahmu yang ayu?

Thoyba Mursyidah said...

Dr Mawar, sentiasa buat saya tersenyum sendirian. Terima kasih..eheh

Kak Zuraima, cayalah!!