Wednesday, February 16, 2011

Jika hanya 1 minit, ya 1 minit..apa yang ingin kau katakan?

Sedang leka melayan buku muka (facebook).
Seusai asar kukira setelah hujan renyai-renyai menyapa bumi Sydney.
Tengah hari tadi panasnya menyengat dan aku kira ianya berpanjangan sehingga kemalam.
Namun cuaca disini memang tidak terjangkakan. Aku kira beginilah kehidupan kita.

Kehidupan yang selamanya dalam Islam, yakinkah kita? Apakah laluan setenang ini yang kita lalui akan berkekalan tanpa rasa cinta dan kasih pada Allah dan rasulNya?

Aku akui, siapa tidak memendam rindu pada ummi abah adik-adik, sahabat, kekasih yang berjauhan tatkala kita berkelana di bumi asing. AKu akui, rindu itu sering singgah dan bermukim dan taman hati.

Ada sesuatu menjentik nubariku. Air mata tidak tertahan dan aku mula melakar rindu. Rindu yang ini berbeza amat. Soalan yang meleburkan benteng keegoaan.

Apa yang anda mahu katakan jika Rasulullah SAW bersama dengan anda selama 1 minit?
Ya, hanya 1 minit.

Subhanallah....

Rasulullah SAW, aku rindu...rindu....

Sahabat-sahabatku, ayuh kita semai cinta itu.


http://www.youtube.com/watch?v=MxtPrFNodsE&feature=related

No comments: