Tuesday, February 22, 2011

Keluarga Bahagia, JPP 2010/2011

Saya tidak mahu membuka ruang kenangan, kerana ia pastinya menyebabkan air hangat bertakung dalam kolam hati. Lama-kelamaan, ianya akan pecah dan limpah dan menghanyutkan diri ini ke dalam arus kerinduan. Semoga Allah melindungi kita semua.

Jawatankuasa Perwakilan Pelajar. Saya sudah bersama dengan organisasi ini selama 2 tahun. 2 tahun mengharungi pelbagai tranformasi, revolusi, bertukar tampuk kepimpinan dan sahabat-sahabat seperjuangan. Ya, pahit dan manis itu ada, berselirat dan sukar dileraikan hingga kini. Sekali memikul tugas, sungguh-sungguh dilaksanakan untuk mengejar masa yang tertinggal.

Saya pernah mendengar kata orang, JPP adalah kuli. Dan baru saya sedar, saya juga pernah begitu. Namun segalanya berubah, kerana Allah menyatukan hati-hati kita, kita semua yang terus memerah keringat dan usaha. Biarpun pelbagai prasangka, tuduhan dan sindiran terpalit, segalanya tidak diendahkan.

Saya terkenang, saat dingin malam datang, kami semua berkumpul di bilik mesyuarat. Kadang kala sehingga jam 1 pagi. Bukan niat untuk membangga diri, tidak sama sekali! Cuma itu realiti yang kami tempuhi.

Wajah sahabat-sahabat saya masih mekar dalam ingatan. Mereka lesu, pucat seakan tiada semangat. Tetapi sebenarnya, rasa juang itu menyala-nyala. Alhamdulillah saya melihat hasilnya.



Buat pok, (Hanif Shar), anda sangat cool tetapi serius dalam bekerja. Andalah orang yang paling 'gila kerja' sepanjang 2 tahun kita semua bersama-sama. Anda sangat terbuka dan baik hati. Walau apapun yang datang, anda tidak pernah melemahkan semangat kami. Anda akan berusaha menjaga kebajikan kami. Terima kasih pok, saya akan sentiasa merindui pok!

Buat Ipe, anda sangat banyak membantu aku. Anda sangat banyak menyelesaikan konflik-konflik dan masalah sahabat-sahabat. Anda sangat berani dan bijak dalam membuat tindakan. Anda selalu ada walau dalam keadaan susah atau senang. Anda tidak pernah meninggalkan kami terkontang-kanting dan aku akan merindui nko!



Buat mok (kak Diela), Mak sangat bersabar dengan saya. Terima kasih mak! Saya selalu tengok mak dalam keadaan penat, mata merah tapi mak cool je buat kerja. Senyum sokmo. Mak cun kot! Kerja mak sangat perfect, dan saya nak belajar jadi macam tu. Terima kasih mak....I love u mak!



Buat kakak (kak Tret), Saya sangat bahagia bekerja dengan awop. Awop sangat sporting dan menjaga kebajikan saya. Saya juga bahagia kerana kita sama-sama berganding bahu dapat mengutuk XXXX ketika stress melanda. (tak baik, tak baik). Jujurnya jantung saya akan berdentam dentum ketika menaiki kereta bersama awop. Awop drift, saya suspen. hehe.. terima kasih atas segala kenangan, kasih sayang dan cinta tulus. I love u, n I miss u...



Buat Rizal yang hensem dan gagah berani,Anda sangat tabah dan sabar. Andalah idolah semua JPP dalam urusan kerja. Rizal, anda sangat baik hati. Anda terlalu jujur. Anda memang superb. Terima kasih kerana jadi kawan susah senang. Anda selalu ada untuk kami semua. Saya sedih sangat sebab tak dapat lagi mengusik dan mengenakan anda dengan jayanya. Rizal oh Rizal, tak sangka dapat jumpa orang sebaik anda. Saya akan merindui anda!



Buat Afida Akmar, susah senang sama-sama. Kita selalu berteman air mata dan juga tawa. Sukar dipisahkan ikatan ini. Fida selalu ada untuk Aini. Fida selalu memahami Aini. Fida selalu beri semangat pada Aini. Fida jarang tunjuk kesedihan Fida. Fida kawan yang best! Fida comel dan Fida muslimah hebat. Terima kasih Fida sebab jaga lujnah kita dengan baik. Aini sayang Fida..



Buat Aini Syafinas, Anda sangat innocent. Kita geng susah senang sama-sama. Aini sangat cute dan baik hati. Aini selalu sabar dengan perangai saya yang baran ni. Aini selalu tenangkan saya dan menyedarkan saya. Terima kasih Aini, semoga Aini dapat pakwe yang hensem (apa kaitan?) Aini sayang Aini Syafinas..mmuah!



Buat tok ayah (Nik Aiman @ Abe Me), Anda sangat banyak membantu saya dan menyelesaikan kerja-kerja saya. Tak kira siang atau malam, anda akan berbakti kemana saja. Terima kasih ayoh! Mu memang terbaik!..sob sob...tringat weh!



Buat Puan Aneesha, Encik Puspa, Puan Rohani dan semua pensyarah..Terima kasih kerana mempercayai kami...Love u mummy and daddy!!

Buat semua JPP, Zaid, Ikmal, Abdillah, Hasbullah, Kak Izma, Kak Chik, Kak Ain, Kak Im, Mazwan, Pavi, David, Kaber, Izzah, Kak Pah, dan semualah! (maafkan saya tak dapat menyebut semua nama)....Nuraini Ruzi amat merindui saat kita bersama!! Siiru ala barakatillah.











Al-Fatihah buat arwah Abdillah Hafiz, Ex-Naib Bendahari JPP....

Dan, inilah kami.....salam rindu yang tiada penghujungnya...

6 comments:

Cikgu AL said...

wah,terharu la baca post ni,mmg ikhlas dr hati..;D

ridzal saari said...

TERIMA KASIH WAHAI SAUDARI AINI...whoaaa...terharu ouh aku bace..x sgke slame ni ko anggap aku cam2 skali ean,,,;p
rindu juga kawan2 d Mac Q sana,,;p
all da best fren~

Thoyba Mursyidah said...

cikgu Al! huhu..rindu rindu...mekasyehh...!

rizal, ye la, mestila...huhu,,,okeyh,,see u nanti, another few years..

minah senget said...

Aini...speechlesssss....realy2 miss u...banyok benda mbo nk oyat ni...syukran jazilan 4 everythng...mga ukhwah kita brkekalan..

Thoyba Mursyidah said...

oyak oyak jangan tak oyak..tapi bakpo letak nama minah senget ni, ishhh..acu oyak nama sebenar,,,boleh aini call dengan selambanya,,peace!

minah betui said...

hehe..ce mu teke spa mbo..minah yg dh xsenget dh=minah stret...
call jgn x call..